iUpdate

2012-12-20
17:23:00

20
Things are going great.
Igår var D hemma hos mig han skulle fixa en server som ska hosta min företags sida och sen skulle vi kolla på Star Wars. =p

Tack soom fan dude! :))  Efter lite "lite" strul med tekniken så fixade han servern + ftp så jag kan ladda upp från vilken som helst dator med ett ftp program. Därefter kollade vi på Star Wars.
Det bästa var att jag aldrig kollat på Star Wars förut så jag satt där i stolen så upphetsad och varje gång de sa något bra så upprepade jag det i typ 5min så att D måste ha tröttnat men han sa inget..haha

Senare så drog D för att hämta sin brosha och åkte hem medans jag köpte en domän namn och satt och försökte fixa DNS grejer villket gjorde mig lite confused med subdomän grejen.

Till slut gick det hela bra till så att idag funkar mitt företags domännamn både med namn.com och www.namn.com
Nu blir det jobba på SEO lite då och då villket jag suger på då jag aldrig hållit på med det, men kan några få tricks för att få upp min sida lite i sökresultaten villket blir bra.
 
Taggar: DNS, Domän, Domän namn, Ftp, Företags server, SEO, Server, Star Wars, Teknik;
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: